Vastuullisuus
1.Varausehdot ja käytännöt
Verkkokauppa:
Ostamalla tuotteen verkkokaupan kautta, sitoudut maksamaan siitä sovitun summan ja noutamaan ostamasi lahja/sarjakortin sovitulla tavalla.
Osaa lahjakorteista voidaan käyttää "arvolahjakortteina", jolloin lahjakortin saaja voi käyttää lahjakortilla olevan arvon (X€) saatavilla oleviin palveluihin hinnaston mukaisesti.
Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Mikäli lahjakortin voimassaolo aika umpeutuu, mutta olet varannut hoidon ennen sitä lahjakortin voi vielä käyttää kyseisen palvelun maksamiseen.
Ajanvaraus:
Varaamalla ajan hierontaan sitoudut saapumaan hoidettavaksi varattuna ajankohtana. Tutustumaan varausehtoihin sekä maksamaan palvelusta hinnaston mukaisen hinnan.
Kaikki yleiset varausehdot löytyvät varauksen tekemisen yhteydestä.
Peruutuskäytäntö: Peruutus tai varatunajan muuttaminen on tehtävä viimeistään 12h ennen varattua aikaa. Tämän voit tehdä ajanvaraus sähköpostin linkistä tai soittamalla. Mikäli et saa puhelimitse yhteyttä. Laita viestiä sähköpostitse: elisan.hierontapalvelut@hotmail.com
Huomioithan, että emme ota vastaan peruutuksia ääniviestillä, tekstiviestillä tai sosiaalisen median viestien kautta.
Peruuttamatta jääneistä "noshow" käynneistä tai viime hetkillä tehdyistä peruutuksista on yrityksellä oikeus periä 50% hoidon hinnasta.
Sairastapauksissa on ilmoitettava esteestä viipymättä.
2. Tietosuoja
Verkkokaupassa hierontarintala.sumupstore.com
Kotisivulla Hierontarintala.fi
Ajanvarauksessa: https://booksalon.fi/hieroja-elisa-rintala
Yritys hieronta ja hyvintointipalvelut Elisa Rintala Y-tunnus: 3413143-9
Toimipaikka Sipintie 22, 38210 Sastamala
Yritys käsittelee asiakkaan toimittamia henkilötietoja, jotka täyttävät käyttöehtojen, sähköisten tilausten ja toimitusten käsittelyn sekä tarvittavan tiedonvälityksen lain edellyttämän ajan kuluessa.
Yleiset säännökset
1. Henkilötietojen rekisterinpitäjä, joka noudattaa GDPR - asetusta: Hieronta ja Hyvinvointipalvelut Elisa Rintala, tämä seloste on laadittu Euroopan unionin yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimusten mukaisesti.
2. Rekisterinpitäjän yhteystiedot ovat:
Hieronta ja Hyvinvointipalvelut Elisa Rintala
vastaava: Elisa Rintala
Sipintie 22, 38210 Sastamala
0453559870
Elisan.hierontapalvelut@hotmail.com
3. Henkilötietoja ovat kaikki tiedot, jotka liittyvät tunnistettuun tai tunnistettavissa olevaan luonnolliseen henkilöön.
Henkilötietojen lähde
1. Rekisterinpitäjä käsittelee asiakkaan suostumuksella saamiaan henkilötietoja, jotka on kerätty sopimuksella verkkokaupan sähköisen tilauksen hankkimiseksi ja täyttämiseksi. Tai asiakkaan täyttämän esitietolomakkeen avulla hoidon suorittamiseksi.
2. Rekisterinpitäjä käsittelee vain asiakkalta tarpeelliset tunnistetiedot ja yhteystiedot, jotka ovat välttämättömiä ostosopimuksen/ hoitosuhteen täyttämiseksi;
3. Rekisterinpitäjä käsittelee henkilötietoja lähetys- ja kirjanpito tarkoituksiin sekä hoidon toteuttamiseen lain edellyttämän ajan verran. Henkilötietoja ei julkisteta eikä niitä siirretä muihin maihin.
Tietojenkäsittelyn tarkoitus
Rekisterinpitäjä käsittelee Asiakkaan henkilötietoja seuraavissa tarkoituksissa:
1. Verkon kautta suoritettavat ostot
Toimitusta vaativissa tilauksissa lähettäjän yhteystiedot sekä lahjakortin saajan tiedot (vähintään nimi)
2. Asiakassuhteen ylläpitäminen ja asiakaspalvelu.
Asiakkaan luoma varaus sisältää vähitään seuraavat tiedot (nimi, osoite, sähköpostiosoite);
Muut käsiteltävät henkilötiedot: Hetu (potilaan yksilöimisen varmistaminen)
Terveydentilaan liittyvät tiedot, siinä laajuudessa, kun ne ovat tarpeen hierontapalvelujen turvallisuuden varmistamiseksi.
3.Rekisterinpitäjä noudattaa
Asiakkaan ja Rekisterinpitäjän välisestä sopimussuhteesta johtuvaa lakia ja määräyksiä: henkilötietojen avulla tehdään potilaalle yksilöllinen hoitosuunnitelma sekä hoitoon liittyvien lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseksi.
4. Henkilötiedot ovat välttämättömiä ostosopimuksen täyttämiseksi. Sopimusta ei voida tehdä ilman niitä.
5. Hierontapalvelujen tarjoaminen ja toteuttaminen, potilaskirjaukset
6. Laskutus ja maksujen käsittely
7. Palautteen kerääminen ja asiakastyytyväisyyden parantaminen.
Henkilötietojen tallennuksen kesto
1. Rekisterinpitäjä tallentaa henkilötietoja niin kauan kuin on tarpeen lainmäärittelemän keston. Rekisterinpitäjän ja Asiakkaan välisestä sopimussuhteesta johtuvien oikeuksien ja velvoitteiden täyttämiseksi ja 12 vuoden ajan sopimussuhteen päättymisen jälkeen: Potilastietojen säilytys sovellettavien lakien edellyttämällä tavalla.
2. Rekisterinpitäjän on poistettava kaikki henkilökohtaiset tiedot henkilötietojen säilyttämiseen tarvittavan ajan kuluttua.
Henkilötietojen vastaanottajat ja käsittelijät
Asiakkaan henkilötietoja käsittelevät kolmannet osapuolet ovat Rekisterinpitäjän alihankkijoita. Näiden alihankkijoiden palvelut ovat välttämättömiä, jotta sopimus sähköisen tilauksen hankkimisesta ja käsittelystä Rekisterinpitäjän ja Asiakkaan välisessä sopimuksessa voidaan toteuttaa.
Rekisterinpitäjän alihankkijoita ovat:
- Sumup (verkkokauppajärjestelmä);
- Rahtiyhtiö; Posti, matkahuolto
Asiakkaan oikeudet
Asetuksen mukaisesti Asiakkaalla on oikeus:
1. oikeus tutustua antamiinsa henkilötietoihin;
2. oikeus henkilötietojen oikaisuun
3. oikeus henkilötietojen poistamiseen;
4. oikeus vastustaa henkilötietojen käsittelyä;
5. oikeus tietojen siirrettävyyteen;
6. oikeus peruuttaa suostumuksensa henkilötietojen käsittelyyn kirjallisesti tai sähköpostitse osoitteeseen: elisan.hierontapalvelut@hotmail.com;
7. oikeus esittää valitus valvontaviranomaiselle, jos epäillään Asetuksen rikkomista.
Henkilötietojen turvallisuus
1. Rekisterinpitäjä sitoutuu toteuttamaan kaikki tekniset ja organisatoriset varotoimet, jotka ovat tarpeen henkilötietojen suojaamiseksi.
2. Rekisterinpitäjä on tehnyt teknisiä varotoimenpiteitä tietojen tallennustilojen turvaamiseksi.
Loppusäännökset
1. Tekemällä sähköisen tilauksen verkkosivustolla https://hierontarintala.sumupstore.com/
Asiakas vakuuttaa olevansa tietoinen henkilötietosuojaehdoista ja hyväksyy ne täysimittaisesti;
2. Asiakas hyväksyy nämä säännöt valitsemalla valintaruudun tilauskaavakkeessa;
3. Rekisterinpitäjä voi päivittää nämä Säännöt milloin tahansa. Uusi, päivitetty versio on julkaistava tällä verkkosivulla.
Nämä säännöt tulevat voimaan, viimeisin päivitys [29.5.2024]
3. Omavalvonta
Hieronta ja hyvinvointipalvelut Elisa Rintala y-tunnus 3413143-9
Sipintie 22, 38210 Sastamala
0453559870
elisan.hierontapalvelut@hotmail.com
Johtaja: Elisa Rintala
1. Palvelun kuvaus
Yritys Hieronta ja hyvinvointipalvelut Elisa Rintala hieronta- alan palveluyksikkö, nimeltään Hieronta ja hyvinvointipalvelut Elisa Rintala, sijaitsee osoitteessa Sipintie 22, Sastamala Palveluyksikössä tarjotaan klassista hierontaa. Palveluyksikkö on erikoistunut etenkin klassisen hieronna palveluihin.
Omavalvonnan tavoitteet
Omavalvonnan päätavoitteina ovat palvelun laadun varmistaminen ja asiakasturvallisuuden takaaminen.
3. Laadunvalvonta
Laadunvalvontaa harjoitetaan seuraamalla asiakastyytyväisyyttä, hoitotuloksia ja tekemällä työyksikön sisäisiä arviointeja 4kk välein. Yrittäjä osallistuu aktiivisesti potilastietojen laadun tarkasteluun ja antaa itselleen palautetta niiden kirjaamisesta. Laadunvalvontaa tehdään jatkuvasti ja siihen keskitytään vuosittain järjestettävässä koulutustilaisuudessa.
4. Turvallisuus
Yrityksessä Hieronta ja hyvinvointipalvelut Elisa Rintala on nimetty turvallisuusvastaava, joka vastaa muun muassa sähkölaitteiden tarkastuksista, palo/häkävaroittimien toiminnasta, ensisammutusvälineiden tarkastuksista ja saatavuudesta sekä poistumisteiden kunnosta ja esteettömyydestä. Tilassa työskentelevä tarkistaa ja huolehtii päivittäin työvälineidensä kunnosta, työtilojen siisteydestä. Sekä puhdistus ja desinfiointi aineiden säilytyksestä, erillään hoidon aikana käytettävistä väliaineista.
5. Henkilökunnan toiminta
Yrittäjällä on oltava voimassa vähintään EA1-tason ensiapukoulutus. Tilassa työskentelevällä on tiedossa sammutuslaitteiden käyttö ja sijainti, sähköpääkeskuksen, ja vesisulun sijainnit sekä pää- ja varapoistumistiet.
Potilastietojärjestelmän käyttö tapahtuu manuaalisesti tietoturvan, sovellettavien lakien ja asetusten mukaisesti. Jokaiselle asiakkaalle tehdään henkilökohtainen hoitosuunnitelma ja käyntikirjaukset, jotka kirjataan asianmukaisesti.
6. Seuranta ja arviointi
Osallistuu vuosittain koulutustilaisuuteen, jossa kerrataan ammattitaitoon liittyviä toimia. Pyrkii kouluttautumaan lisää vahvistaen omaa ammattiosaamistaan. Kehitetään toimintaa saatujen palautteiden perusteella. Toiminnan kehittäminen perustuu jatkuvaan seurantaan ja arviointiin, mukaan lukien asiakaspalautteet ja sisäiset arvioinnit.
7. Toiminnan kuvaus:
Klassisen hieronnan palvelut sekä muut potilaan hyvinvointia ja terveyttä edistävät palvelut joita yritys tarjoaa.
Potilastilojen valmistelu, potilaiden vastaanotto, jokaisen potilaan välissä riittävästi aikaa valmistella tila seuraavaa potilasta varten sekä kirjauksien tekoon.
Tilat siivotaan säännöllisesti. Lattioiden, lavuaarien, wc, ym pintojen pesu ja desinfiointi.
7.1 Ajanvaraus mahdollisuudet
Puhelimitse, tekstiviesti, whatsapp, kotisivujen ja facebook sivujen kautta voi myös tiedustella aikoja (yhteydenotto tiedustelujen perusteella puhelimitse/ s.postilla), Ajanvaraus.
7.2. peruutus käytännöt
Varatun ajan peruuttaminen / siirtäminen viimeistään 12h ennen hoidon alkua. Joko soittamalla tai varausvahvistus sähköpostin linkin kautta.
Tämän jälkeen tulleista peruutuksista/no show käynneistä voidaan periä asiakkaalta 50% hoidon hinnasta ajantasaisten peruutusehtojen mukaisesti. Viimehetken peruutukset ainoastaan puhelimitse.
7.3. potilaan kohtaaminen
Jokainen potilas kohdataa yksilönä, huomioidaan tämän yksilölliset tarpeet, yrityksessä kohdellaan kaikkia potilaita samanarvoisina.
7.4. haastattelu
Haastattelun avulla selvitetään potilaan hoidon tarvetta, mahdolliset kontraindikaatiot. Haastattelun tukena palpointi ja testaukset joiden avulla luodaan potilaan hoitosuunnitelma.
7.5. hoito
Hoito tapahtuu hoitopöydällä tai muuta hoitoon suunniteltua apuvälinettä hyödyntäen (pöydälle sijoitettava säätyvä kasvopehmuste), käyttäen klassisen hieronnan eri tekniikoita hoidon suorittamiseksi, hoitosuunnitelman mukaisesti.
7.6. ohjaus
Potilaalle annetaan kotihoitoon ohjeistusta, esim. venytys/jumppaus liikkeitä myös kirjallisesti tarvittaessa.
7.7. laskutus
Potilaskäynnit laskutetaan hoitokäynnin yhteydessä maksutapoina käteinen/korttimaksu/ tilisiirto/ työnantajan myöntämä hieronta/hyvinvointietu kuten epassi/smartum/edenred. Jollei muusta maksutavasta ole erikseen sovittu.
Poikkeuksena myöhässä perutut/ ei saapuneet asiakkaat voidaan laskuttaa potilaan varauksen yhteydessä antamien tietojen (osoite/s.posti) kautta laskulla.
7.8. tilojen siivous
Potilaiden välissä työpöytä ja mahdolliset muut väliaineroiskeet puhdistetaan huolellisesti. Jokaista potilasta varten puhtaat pyyhkeet/kertakäyttöisiä liinoja.
Viimeistään päivän päätteeksi lattian harjaus irtoroskista joka päivä /imurointi /pesu tarvittaessa vähintään 2x viikossa, roskien vienti, wc puhdistus, pöytäpinnat pyyhitään, väliaineiden hyllykkö siistitään/pyyhitään, pyykit pesuun.
Piha alueen siisteys ja ulkona kulkemisen turvallisuus esim. hiekoitus ja auraus.
8. Toiminta vastaanotolla:
Klassinen hieronta, kinesioteippaukset
8.1. Mitä välineitä käytetään
Työvälineinä sähköinen työpöytä, kannettava matkapöytä (kotikäynneillä), tuoli, väliaineet (hierontaöljy, hierontavoide, valkovaseliini) pyyhkeitä/kertakäyttöisiä liinoja. Työpöydän suoja, jalkatuki, kasvojen pehmuste. lämpö ja kylmäpakkaukset, kuumakivikattila, Kynä, paperia. kinesioteippaus tarvikkeet-
Siivoustarvikkeet: harja, rikkasihveli, imuri, moppi, wc harja, rättejä, pesuaineet.
8.2. Kuinka kerään potilastiedon
Potilastiedot kerätään paperisen esitietolomakkeen/ seurantalomakkeen avulla. Potilas täyttää tiedot itse/ potilaan valtuuttama edustaja täyttää tarvittavat tiedot lomakkeelle.
Palvelunantaja täyttää hoitokäynteihin liittyvän aineiston (hoitokirjaukset) ja liittää ne yksilöityinä potilastietoihin.
8.3. Miten säilyttää tiedot
Tiedot säilytetään paperisessa muodossa lukollisessa arkistokaapissa. Jonka avainta säilytetään erillisessä lukollisessa kaapissa.
8.4. Vaaratapahtumien ilmoitus- ja oppimismenettely.
Miten toimitaan, jos hoitotilanteessa tulee ongelmia.
-> Potilas pyörtyy/sairaskohtaus: henkilökunta osaa antaa tarvittavan ensiavun ja hälyttää apua, hälytystiedot ovat esillä työtilassa.
-> Uhkaavan tilanteen hoitaminen: Pysy rauhallisena, pyri saamaan keskustelemalla tilanne rauhoitettua/uhkaavan tilanteen aiheuttaja poistettua tilasta. Tilanteen niin vaatiessa, poistu tilasta ja hälytä apua.
-> muut mahdolliset hoitotilanteen aikana sattuvat poikkeamatilanteet hoidetaan tilanteen vaatimalla tavalla.
Omavalvontasuunnitelma on päivitetty 29.5.2024
Laatijana Elisa Rintala,
Hieronta ja hyvinvointipalvelut Elisa Rintala